lördag, december 25, 2010

Julafton!

Igår var det julafton! Vi började dagen med att försöka skotta loss bilen, hehe. Med några grannars hjälp lyckades vi få loss den och de puttade på så vi kunde backa ut ur vår gata. När vi trodde att vi klarade oss utan hjälp så fastnade vi igen. Ett par snälla förbipasserande kom och puttade på så att vi kom loss igen. Puh! Planen var att åka till Mobilia och äta frukost och köpa några sista saker. Vi gjorde så men Michael var så slut och svettig efter allt skottande att han och Elliott tog sig hem direkt efter frukosterandet. Själv stannade jag kvar och handlade lite. När jag körde hem så vågade jag mig inte in på vår gata så bilen fick stå två kvarter bort på en säkrare plats.

Elliott sov middag och jag hackade nötter och mandel och kokade kola och knäck. När Elliott vaknade så hade vi packat ihop alla saker och tog oss till bilen för en färd mot Lund där vi skulle fira jul hos min moster. Det gick fint att köra och vi kom fram i tid (det hör inte till vanligheten ;-)). Vi bjöds på glögg och allehanda gotter först. Elliott åt godis med stor förtjusning.

Sen satte vi oss till bords


Och vi bjöds på massor av supergod julmat!


Pappa hade tomteluva dagen till ära och en viss hund dök fram under duken lite då och då med förhoppning om att få smaka lite gott!


Oscar öppnade först sitt paket från Ernst! Är det något Oscar älskar så är det att öppna paket!

Vi hade inte tänkt så mycket på tomte eller så för Elliott, men Rolf bestämde sig för att tomta för honom och det blev så bra!!! Elliott trodde helt klart att det var tomten som kom och efteråt fick tomten en kram! Hur sött som helst! :-D

Ni kan se fler bilder på Elliott och tomten här. Massor av fina julklappar fick Elliott!!!

Sen spelade vi julklappsspelet och det är alltid lika kul! Massor av små fina paketer. Så himla kul att se vad alla lyckats hitta för 25 kr! Ofta riktigt bra grejor faktiskt! Jag var väldigt nöjd med mina klappar. Och så en 100 kr klapp hade vi också. Min blev en prenumeration på några nr av en tidning. Toppen ju!


Lycklig Elliott fick glass!


Annika var fin som ren!

Det var en supertrevlig kväll och rolig jul! Det gick jättebra att köra hem trots snön. Elliott somnade direkt vi satte oss i bilen och vaknade inte när vi bar in honom :-)

Inga kommentarer: