söndag, september 05, 2010

Produktiv och bra dag!

I morse fick jag sovmorgon. Det är alltid nice! När jag stigit upp så gjorde Elliott och jag pannkakor.
Jag hällde i ingredienserna och Elliott vispade. Hann precis äta upp dem innan jag fick rusa iväg till akvarellkursen. Idag satt vi ute och målade, jag placerade mig i solen och det var jätteskönt! Mina nya färger fungerar mycket bättre!

När jag kom hem sov Elliott. Han och Michael hade varit i Folketspark. Michael åkte och jobbade efter att ha gjort chokladbollar. Jag gick ut och trädgårdsarbetade och efter bara en liten stund så dök pappa upp. Vi jobbade i trädgården tills Elliott vaknade. Elliott var glad och pigg och ville leka med stenar, så han plockade stenar medan jag klippte grenar. Efter ett tag gick jag in och gav honom lite mat. Michael kom hem precis när jag skulle fixa fika. Pappa, Michael, Elliott och jag tog en fikapaus med cola och chokladbollar.

Sen fortsatte trädgårdsarbetandet hela eftermiddagen. Himla skönt att få tid att ta ett ordentligt tag själv också! Elliott och Michael var också ute i trädgården. De gick in lite före mig. Pappa blev klar med det han hade som mål och jag med! Mycket roligare att ha sällskap i trädgården än att jobba där själv :-)

När jag kom in lagade vi middag. Elliott har varit helt fantastisk hela dagen (som vanligt, hehe). Han var världens gosegubbe idag. Ville kramas och näspussas och mysa mest hela tiden. Och däremellan var han i "playmode" och lekte med allt möjligt. Bland annat leker han väldigt mycket med sitt "garage". Han fyller det med alla möjliga saker. Sen har han plockat ur alla sina leksaker ur alla sina lådor och boxar. Så framåt kvällen fick han och Michael gå och bada medan jag plockade undan och dammsög. Så himla skönt att ha fått gjort det med idag!

Nu ska jag gå och duscha, klockan är alldeles för mycket och egentligen orkar jag inte. Men i morgon bitti kommer jag inte att hinna... Så det är bara att göra det ändå. Natti natti!

Inga kommentarer: