tisdag, september 28, 2010

Lite uppdatering

Oj vad tiden springer iväg!
I fredags lyckades vi faktiskt klämma in att se ett avsnitt av House efter nattningen. Jag minns inte ens när vi såg en tv-serie sist??? Det kändes fint!

I lördags var det meditation igen. Det är verkligen såååå bra för mig att gå på meditationen, den ger så mycket energi.

Jag har en fotobok som jag måste få klar tills den 6 oktober. Den är på 100 sidor och jag har just börjat... Mina föräldrar passade Elliott på lördagen och då passade jag på att leta bilder. Det är en 100-sidig bok och jag tänkte att den skulle handla om Elliotts första två år. Så det är en del foton att lägga in. Jag satt i 4 timmar helt fokuserat och hann hitta bilder för ett år. Sen var jag helt slut, hehe. Jag la dock in 700 bilder i mappen och så många lär jag ju inte få plats med så nu blir det till att plocka bort... Men det var kanon att få lite fokuserad tid till det. Undrar så hur jag ska hinna få ihop boken!

På kvällen åkte vi hem till mina föräldrar och vi hämtade kina- och thaimat. Det var jättegott! Elliott busade runt under tiden vi åt. Sen tog mamma fram en supergod gorgonzola. Mmmmm.

På söndagen skulle vi titta på två hus. Ett kl 15 och ett kl 17.30. Så när vi hade tittat på det första huset åkte vi till en lekplats med Elliott bla för att fördriva tiden inför nästa visning.



Körde till andra huset och ställde oss och väntade för vi var lite tidiga. Kl 17.30 tyckte jag att det var lite konstigt att ingen annan var där. Så kollade jag upp det på nätet (via mobilen) och så var visningen först på tisdagen. Så tokigt och vilket slöseri med tid! Vi kunde ju hittat på något annat kul istället :-)

På kvällen fick jag lite tid över till att laga mina söndriga kläder. Finaste gullungen hjälpte till...

Elliott är så otroligt söt, gullig, underbar och rolig! Han har börjat sjunga också. Så himla kul. Han kan massor av visor och han tycker att det är roligt med sång och musik! Speciellt gillar han Mora Träsk.

Igår hämtade mina föräldrar Elliott på dagis. När vi kom för att hämta honom så var min moster Annika också där. Vi pratade lite mage då Annika har haft samma problem som jag med halsbränna och sånt :-). Lite ost åt vi också, mycket mumsig! Ost är nog det godaste som finns.

När vi kom hem så hade Linas Matkasse redan kommit. Det var jättebra för då hann jag laga mat också. Det blev den "snabba" rätten. Elliott älskade den och åt hur mycket som helst! Jag tyckte också den var helt OK och det blev över som jag kunde ha till lunch idag. Perfekt!

På kvällen när jag nattade Elliott så när vi lagt oss och skulle sova sa han "hejdå mormor, hejdå morfar, hejdå Annaki (Annika), hejdå dagis... osv. Han gick nog igenom alla han träffat under hela dagen. Hihi, så gulligt. Som att han tänker tillbaka på sin dag och säger hejdå till alla som varit med.

Inga kommentarer: