onsdag, september 08, 2010

Diagnos

Nu har Elliott varit hos doktorn och nu vet vi att han har halsfluss. Vi har fått penicillin så förhoppningsvis blir han bättre fre-lörd. Vi som hade tänkt åka till småland på fredag... får se om det blir något med det, inte så kul om han är dålig ju. Men det är skönt att ha fått en diagnos på det hela!

Nu är det lunch och jag köpte en falafel. Som vanligt tar de betalt och utan att tvätta sig efteråt hanterar de maten... gillar jag inte! Verkar tyvärr väldigt vanligt. Så jag kanske inte borde bry mig... fast jag hoppade över brödet och åt bara innehållet, hehe.

Känner mig lite risig idag. Kallsvettig, trött och hängig. Men jag blir nog snart pigg igen :-). Har köpt lite b-vitamin för jag har hört att man kan få halsbränna och ont i magen om man saknar b-vitamin. Kan ju alltid testa om det blir bättre av det i alla fall.

2 kommentarer:

LYCKLIG MOR sa...

Åh stackars E som har halsfluss! Krya på sig snabbt!
Äckligt med handhygienen, förstår precis vad du menar!
Aha det visste jag ej om b-vitamin, men det jag vet är att öl innehåller b-vitamin så det kan man ju också dricka ;-)...
Fin EFIT förresten, såg ju nu att E har liknande stickad tröja som Buddha (den med lammen...)vem stickar?
Krya på dig med förresten :-)

Kattalena sa...

Tack!!! Skönt att du också förstår det här med handhygiensgrejen! Ingen annan verkar tycka att det är en så stor grej :-D

Det är min mamma som stickats lamm-tröjan till Elliott. Så fin!!!

Apropå salvian ;-)
Håller du på med reningar och annat? Hehe, blir lite nyfiken!