tisdag, augusti 24, 2010

Kreta!

Vi åt lunch på hotellet första dagen när vi kom fram! Elliott höll på att somna i sin stol så trött han var men han höll ut tills vi ätit klart!

Badpojken! Trivs i poolen!

Hans mamma har nog aldrig badat så mycket i pool förut som på denna semester :-)

Promenadväg ner till havet

Stora vågor, man får inte bada i havet... men vi har gått längs stranden och Elliott kiknade av skratt när vågorna sköljde över honom!

Favoriten just nu, hoppa! Här hoppas det precis överallt! Helst ska mamma och pappa också hoppa.

Tittut! Roliga gardiner och dörrar till balkongen

Hoppa i sängen är inte fel heller!

Badkillen!

Äntligen tillgång till internet en stund! Hinner inte uppdatera så jättelänge, passar på nu när lillskrutten sover och vi äntligen hittat ett café med internet...

Vi har det bra! Det är mycket varmt och soligt. Elliott badar och har det fint! Men vi saknar nog alla att vara hemma ändå tror jag. Hehe. Så dumt va?

Vi har bil nu och det är såååå skönt! Kato Stalos är inte ett så jättekul ställe men hotellet är kanon! Jättefin barnpool som Elliott älskar att bada i. Vi har inte kunnat bada i havet för det är röd flagga hela tiden. Jättestora vågor. Men Chania är en underbar stad! Väldigt mysig. Så det är i Chania vi är nu. Det tar bara 15 min att köra dit, däremot tar det ca 30 min att hitta parkering. Hehe. Elliott somnade i bilen på vägen hit så han sover och det är därför jag passar på att blogga.

Vi känner oss inte speciellt utsövda, det är stenhårda sängar och morgonpigg pojke! Resan hit gick verkligen superbra! Pappa var så snäll och körde oss till Kastrup mitt i natten. Elliott var hur go och glad som helst trots att han blev väckt mitt i natten för bilfärd och sen två timmars väntan på Kastrup. Han somnade direkt när vi var uppe i luften. Vet inte om han förstod att han satt i ett flygplan. Om dagarna säger han lite då och då "mormor och morfar" och vi har berättat att vi ska flyga hem och träffa dem på fredag. På fredag säger han då. Hehe. Sen säger han dagis ibland också. Gulle, han fattar säkert ingenting.

Glömde såklart att ladda upp bilder innan vi åkte hit så det är bara några från första dagarna. Vi är ju redan inne på 5:e dagen. En toppensak här är att många restauranger har en "playground" för barn. Så två kvällar har Elliott haft hur roligt som helst med andra barn på dessa lekplatser. Elliott kopierar exakt vad de andra barnen gör! Slänger de sig på golvet så slänger han sig på golvet, kastar de något så gör han likadant, klättrar de så klättrar han, skriker de så skriker han. Hehe. Sötnosen!!! Igår hade han hur roligt som helst och vi kunde äta i lugn och ro. Kanon!

Sen ligger det en restaurang alldeles vid hotellet som har "playground", jättefin utsikt och supergod mat. Speciellt goda oliver och någon form av vitlökssmör plus supergod Calamares! Elliott blev jätträdd för katterna där. De hoppade mot honom när han satt på stolen och han blev helt panikslagen. Lillskrutten. När vi var där dagen efter det hände så var en annan liten pojke där (son till de som har stället). Han var tre år. Han tog katten och slängde i poolen och då sprang den sin väg.... till Elliotts glädje :-D. Katten kom tillbaka efter en stund så den var nog van...

Och så skönt att vi hört att Annika och Oscar haft det hur bra som helst tillsammans. Han har fått många promenader och fått ligga under täcket och sova.