tisdag, juni 22, 2010

Heldag med Helene och Elliott

Idag hade vi mysmorgon igen Elliott och jag. Min ursprungliga tanke var att vi skulle vara ute i trädgården och fixa ett tag men Elliott var inte sugen på att vara ute :-)
Men jag fick i alla fall hängt ut tvätten på tork.

Strax efter 11 kom Helene hit. Elliott var trött och somnade just då. Helene och jag tog en kaffe och satt och pratade, sen mediterade vi. Precis när vi var klara så vaknade Elliott. Perfekt timing!

Vi åkte till Nordsjöfärg och där sprang Elliott lyckligt omkring! Det var nämligen stora ytor att springa på. Jag såg att det finns en massa roliga saker man kan klistra på väggen och göra den fin med. Tex djur och fjärilar. Blev jättesugen på att göra vid Elliotts rum. Måla och lägga golv. Får se om det blir av någon gång :-).

Sen åkte vi till Folketspark.
Vi hade ingen vagn så Elliott fick ha en egen ryggsäck.

Vi åt på ett café i parken, till Elliotts stora glädje kom en katt och tittade på.

Att klättra i trappor var hur kul som helst tyckte vissa, övriga satte sig och tittade på.

Sen åkte vi bilar, Elliott och jag

Roligt!

Sen har vi varit hemma och haft det bra, Elliott och jag. Michael kom hem strax efter halvåtta. Jag hade lagat första rätten från Linasmatkasse. Hokifilé. Det var faktiskt oväntat gott! Bra start, får se hur resten av veckan blir.

Nu har Elliott somnat och jag ska se lite tv innan jag ska nanna. Nice! Lite chips får det också bli, det är ju semester!!!

Förresten så är Elliott så fruktansvärt gullig och duktig! När han ska få nattblöja så lägger man den på golvet och säger att nu är det dags för nattblöjan. Då kommer han och lägger sig på den och ligger helt stilla tills man är klar. Dessutom är han så artig och tackar för allting han får. Gullegullegulle!!! Jag blir helt rörd typ tusen gånger om dagen. Någonting ännu sötare var när vi satt i soffan nu på kvällen. Så plötsligt tog han ut nappen ur munnen och gav mig en stor blöt puss! Hur sött var inte det????

Inga kommentarer: