söndag, maj 09, 2010

En trevlig söndag!

Idag skulle jag ha haft sovmorgon men Elliott har sovit oroligt i natt så Michael hade inte sovit så mycket. Därför gick Elliott och jag upp vid 06 ändå :-)
Jag var megatrött så när Michael steg upp gick jag och la mig en stund, insåg att jag inte skulle kunna somna men la mig på min spikmatta. Den är så bra! Först märker man inget men efter bara några minuter så slappnar hela kroppen av och efter 20 minuters vila är man faktiskt betydligt piggare. Himla bra ju.

Michael tog med sig Oscar och gick och jobbade. Elliott och jag gick ut i trädgården. Vi busade runt där ute ett tag. Sen kom Helene och då gick vi in. Elliott var först lite blyg, men oj vad han charmade henne! Han var så glad och skrattade och busade och flirtade med henne. Precis som när Åsa var här tog han sin vagn och körde runt med, skrattandes för sig själv. Sötnosen!

När Elliott sov middag så passade Helene och jag på att fika på kaffe och knäckebröd. Wasa frukost är min nya favorit. Alltid lika gott med bara smör eller med ost. När vi fikat klart gick vi till Mobilia. Elliott vaknade när vi började köra vagnen dit. På Mobilia var han på strålande humör och satt snällt i sin barnstol när vi tog en fikapaus. Han fick fullkornsscones med smör. Sen tittade vi lite snabbt i affärer. Elliott ville helst springa runt (vilket man ju kan förstå) så det blev inte så mycket med tittandet precis :-)
fikatime

Helene cyklade hem, jag och Elliott gick in på Malmborgs och köpte ingredienser till middagen (tagliatelle med ost- & baconsås + tomatsås). Elliott fick gå nästan hela vägen hem.
Parkbänkar måste klättras på.Michael mötte oss på vägen hem och Elliott sprang och busade på en stor gräsmatta. Väl hemma lagade jag middag.
Elliott har varit så glad idag och busat och skrattat hela kvällen. Underbart!

Nu nattar Michael honom och jag passar på att blogga. När Elliott sover ska vi se ett avsnitt av någon serie.

Jag kollade förresten på resor och hittade en fin resa till Rhodos för 19 000 all inclusive. Fast om man tänker efter, är det verkligen värt så mycket pengar att vara borta en vecka när Elliott inte ens kommer att minnas det sen? Nä, tror inte det...
Så vi satsar nog på att vänta ett år eller så tror jag :-)

Inga kommentarer: