måndag, maj 31, 2010

Besk smak i munnen

Jag har haft en besk smak i munnen nu i tre dagar! Efter lite googling och tips tror jag att jag vet varför. Pinjemun!!! Läs här! Och här! Jag åt sallad med pinjenötter första dagen i Sthlm och enligt artikeln kan det vara detta! Så störigt! Hoppas det går över snart... hehe. Det är VÄLDIGT obehagligt. Precis allt smakar beskt! Även kakor och sånt. Usch.

Annars har det varit en underbar helg i Stockholm. Ska skriva mer om den sen när jag har mina bilder, glömde kameran hos mina föräldrar igår. Vi var där efter att vi kommit hem från Sthlm och vi firade mors dag med mumsig hämtmat (förutom att den för mig var besk då... hehe) och sen maraboutårta. Det var väldigt mysigt och Elliott var jätteglad! Mina föräldrar har varit så snälla och fixat ännu mer i vår trädgård nu när vi varit borta! Nu vet jag var jag ska ha en köksträdgård och snart kan vi nog lägga ut gräsmatta också! Underbart!

Jag fick en morsdagpresent av Michael och Elliott igår. En lamineringsmaskin. Den ska jag göra många roliga bilder med har jag tänkt! Det är mycket jag tänker att jag ska göra men inte fullt lika mycket som jag hinner med. Däremot har jag inte något problem med dötid, hehe. Trädgården är första prioritet närmaste tiden. Efter jobb och sånt då.

Har beställt Linas matkasse också. Ska bli spännande. Hoppas att den är bättre än jag tyckte att middagsfrid var!

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Haha, ja det lät inte som någon höjdare med pinjemun, men vad fantastiskt att ALLT finns att hitta på internet :D

Kattalena sa...

Ja, heja internet!!! Du anar inte hur glad jag är att jag fått svar på vad det är!!! Började bli lite orolig faktiskt. Men nu har jag läst på mig och det ska gå över om en vecka eller så... hehe. Och skönt att läsa att andra fått precis samma upplevelse, det tröstar på något sätt :-D

crrly sa...

Lamineringsmaskin! Vad bra!!


Ja, min språkvårdar- och bloggkompis Lotten råkade ju ut för samma sak: http://www.lotten.se/2010/01/intressant-diagnos-pine-mouth.html


Du, jag försöker mejla dig men det funkar inte??! Du kan väl mejla mig... Och finns inte du på Facebook? Jag har slutligen fallit till föga... Under halvpseudonym! ;-p

Kattalena sa...

Hejsan Crrly! Jag har skickat ett mail till dig :-)
Och jovisst finns jag på facebook!

Jag hittade Lotten när jag googlade, men visste inte att det var din kompis :-D

LYCKLIG MOR sa...

Pinjemun, skumt! :-D
Lamineringsmaskin det vill jag med ha! Just nu är jag såld på min lilla Dymo, också bra grej.

Kattalena sa...

Hehe, pinjemun är verkligen inget kul att få! Men det är mycket bättre idag tack och lov!

Ja, jättekul med en lamineringsmaskin. Jag ska hitta på massor med den när jag får tid :-D
Dymo - är det en sån som trycker ut bokstäver på en klisterremsa?