måndag, april 26, 2010

En fin helg!!!

Det har varit en jättebra helg! I lördags var jag först med Elliott på little gym. Han hade jätteroligt nästan hela tiden, men blev trött sista 10 minuterna. Mamma var där och tittade på och fick också vara inne med honom en stund. Elliott blev jätteglad när han upptäckte att hon var där! :-)

På kvällen var Åsa, Becka, Ingrid och jag på Sultan Palace och åt buffé och såg på magdans. Det var himla trevligt! Kom hem strax efter elva vilket var jätteskönt. Kändes som en helkväll och ändå hemma så pass tidigt :-)

Flera dagar i rad nu har Elliott sovit till kl 06 (och ibland tom längre). Det är sen sommartiden och det känns helt fantastiskt lyxigt att inte vara tvungen att gå upp kl 05 om morgnarna.

På söndagen fick jag sovmorgon och sen var Elliott och jag en sväng på Mobilia. Jag köpte en vårkappa och fick 30% rabatt. Kanon! När vi kom hem var det dags för Elliott att sova middag. Så jag gick ut en runda med honom i vagnen tills han somnade. Själv satte jag mig en stund på terassen och läste och drack kaffe. Mysigt! Det var skönt ute.

Jag fick väcka Elliott vid 14-tiden. Vi skulle ju på kalas på eftermiddagen! Vi hämtade mamma och så åkte vi in till min bror och firade Martin som fyller 17 år! De var ute och spelade boccia när vi kom.




Elliott hittade en rolig boll med bokstäver på i trädgården!

När vi kom in så blev vi bjudna på jättegod portergryta med potatis och sallad till. Elliott var mycket förtjust i potatisen och åt massor. Han hittade magnetbokstäver på kylen och ett fotbollsspel i ett rum. Sen sprang han mellan kylen och fotbollsspelet och hade hur kul som helst.

Vi andra gick ut för att spela boccia. Mamma stannade kvar inne tillsammans med Elliott. Jag gick in efter en stund för att höra om han ville gå med ut. Det ville han absolut inte. När jag kom in så puttade han mig mot dörren med båda armarna och vinkade. Det betydde att jag inte skulle komma där och störa dem, tror jag :-D. Så jag gick ut igen!

När vi kom tillbaka från boccian var Elliott och mamma ute och gick :-)

Det var jätteskönt ute, boccian gick bra! Inte för att jag vann, men jag kunde ha vunnit ;-). När vi kom in igen så spelade vi myrstacken.

Och det serverades kaffe och supermumsig tårta. Elliott åt hur mycket tårta som helst.

Inga kommentarer: