måndag, mars 08, 2010

Söndag och måndag

Igår var det söndag och jag vaknade ordentligt när jag gav Elliott välling och han hostade och råkade kräkas. Då flög jag upp ur sängen och ropade till Michael "Han kräks!!!". Vilken hemsk mamma jag är som inte kan vara mer relaxad i såna situationer... Hur som helst så var det inget fel på honom, förutom förkylningen, men jag var ändå lite nervös. Han var ganska ur form hela dagen.

Nåväl, vi var uppe kl 05.30 och gick ner för lite soffmys. Jag skulle på akvarell kl 10. Innan den lämnade vi Elliott hos mina föräldrar. Kursen är så rolig! Tiden flyger iväg och jag är superfokuserad. Efteråt hämtade Michael mig och vi tittade på ett hus i Bunkeflo. Det var jättefint, men det hade en lite väl liten trädgård, hehe. Kommer något hus någonsin att vara som vi vill?

Vi skulle kolla på ett hus till men det låg inte så bra så vi hoppade över det och åkte hem till mina föräldrar och gullungen istället. Elliott hade nästan precis vaknat och det hade gått jättebra (såklart). Det är så roligt att han får vara så mycket hos mina föräldrar! Vi fick höra att Uffe och hans fina familj skulle komma dit lite senare på eftermiddagen så vi stannade kvar tills de kom och sa hej innan vi åkte hem :-)

Jag var sååååå trött i hela kroppen och hade ont i bihålorna. Helt totalt slut alltså. Så när vi kom hem så orkade jag typ ingenting. Satt i soffan med Elliott, han var däremot piggare då! Michael fixade spagetti och köttfärssås som vi åt allihop. Det blev tidig läggdags.

På måndagsmorgonen var det samma sak som dagen innan, Elliott hostade och kräktes upp lite välling. Denna gången var jag däremot relaxad för nu visste jag ju att det inte var någon fara :-D Så jag tog upp honom och vi gick ner och hade en riktigt mysig morgon! Han är så underbar! Jag lämnade honom på dagis och han grät inte när jag gick´, vilket var jätteskönt. På eftermiddagen hämtade jag honom och han var så glad! Vi gick till en lekplats och lekte lite innan vi gick hem. Väl hemma hade vi jättemysigt. Han ritar och ritar och ritar. Han går själv och hämtar papper och kritor. Att han har ritat på hela vår tv-bänk gör ingenting :-D
Nu vet han att man inte ska göra det utan bara rita på pappret så det är han ganska bra på! Fortfarande var jag trött och slut och ville mest bara sova.

Inga kommentarer: