torsdag, mars 18, 2010

Jäklar redan torsdag!

Oj vad tiden sprungit iväg denna veckan! Kör en liten summering nedan.

I måndags var Elliott och jag ute och gick efter jobb och dagishämtning. Pratade med mamma i mobilen, min moster Annika var hemma hos dem. Vi bestämde att vi skulle åka dit och säga hej så pappa kom och hämtade mig och Elliott på Mobilia. Det var mysigt och vi fikade på lussekatter och te. Michael kom och hämtade oss efter jobb och efter att ha gett Oscar mat därhemma.

I tisdags jobbade jag lite längre. Vi hade besök på jobbet och var ute och åt på lunchen. Vi var på brogatan och jag tog citronbakad forell. Den var suuupergod! Precis innan lunch gick Åsa och jag och bokade tid på en frisersalong. Jag är hopplöst mesig. "Jag har gått hos en som jobbat hos dig förut, hon klippte mig kort. En gång klippte du mig, tror du att du skulle kunna klippa mig kort om jag tar med ett foto på hur jag vill ha det?". Men hallå! Vad ska hon säga... "näää det tror jag verkligen inte att jag kan". Jag är knäpp alltså, jag kunde väl bara beställa tid helt enkelt, det finns ju bara ett svar på en sån fråga som jag ställde.
Nåväl... Michael hämtade Elliott på dagis och sen lagade han middag, pastaskruvar med cabanossipastasås. En klar favorit, mycket mumsigt. Elliott åt massor. Vi la oss tidigt, trötta.
Två av mina favoritpågar :-).

I onsdags åkte Michael iväg till Borås redan 06.30. Jag lämnade Elliott på dagis och sen jobbade jag hela dagen, mina föräldrar hämtade Elliott på dagis. Ernst husse kom och hämtade vovvarna strax före 17 för att gå en strandpromenad och strax efter åkte jag iväg till mina föräldrar. Där fick jag nybakade bullar och te och så klippte jag topparna på mammas hår. Det är så kul att klippa hår och det blev jättefint! Vid sjutiden kom Ernst husse och matte och lämnade av Oscar. Då var vi på väg hem, Elliott och jag. Michael dök upp en liten stund senare och han nattade Elliott. Jag åkte iväg och köpte två hamburgarmeal till oss. Efter att ha ätit gick vi och la oss. Det är tidiga nattvanor nu när man måste upp så tidigt. Att lägga sig strax före 21 är mitt mål varje dag.

Idag är Michael förkyld så han har jobbat hemifrån. Jag själv jobbade på jobbet. Trodde jag hade tagit med tomatpaj till lunch men oj så snopen jag blev när det visade sig vara tacopaj. Jag som var så sugen på tomatpajen ;-)
Vovvarna softar på jobbet.

Hämtade Elliott på dagis och åkte hem om innan vi körde till Camilla. Hemma hos Camilla fick vi middag, tacopaj, hehe. Så konstigt! Den var mycket godare än min (fast det är samma recept vi gjort den efter) och hon hade guacamole till, det är mums! Elliott tyckte katten var rolig. Han tyckte inte det var så kul när jag pratade med Camilla däremot, så det blev mycket springa runt och prata. Han är världens gosigaste sötnos i alla fall. Myyyysgubbe. Vi kom hem vid åtta-tiden. Han har just somnat. Får se hur länge han sover imorgon... Nu måste jag nanna!!!

Inga kommentarer: