fredag, december 25, 2009

Julen!

Igår var vi och firade jul hos mina föräldrar. Det var jätteroligt! Vi åt massor av god mat, började med glögg, ost, knäck och kola. Sen fullt julbord med allt man kan tänka sig och allt var jättegott! Mumsiga julbordet

Elliott fick sina julklappar och han tyckte jättemycket om dem och lekte med varje klapp han fick :-). Oscar firade jul med Ernst, det var inte utan att vi saknade honom. Men det var skönt att slippa hålla koll på maten hela tiden, han snor allt så fort man inte tittar på honom.

När Elliott gått och lagt sig spelade vi julklappsspelet. Hur roligt som helst tycker jag! Och alla har lyckats köpa så roliga och varierade saker för 20-3o kr. Jag är supernöjd med mina klappar. Och innan vi spelar har vi vars en hundrakronorsklapp, de är också jättevarierade och bra! Julklappsspelande, många julklappar hade vi!

Vi åkte hem vid 23-tiden med Elliott invirad i en filt, tyvärr hade hans napp trillat bort (låg i hans kläder, hehe) så han vaknade på vägen hem och var lite svår att få att somna igen. Och i morse steg han upp 05.20 :-). Så lite trött är man allt idag.

Hur som helst så var det en jätterolig julafton och jag är sååå sugen på julmaten fortfarande! Synd att vi inte har några rester, en skinkmacka hade suttit fint! Funderar faktiskt på att koka lite skinka nu så här i efterhand, fick aldrig tummarna loss före jul.

Igår morse fick Elliott julklapp av oss. Han fick ett staffli som både är whiteboard, krittavla och magnettavla. Jag trodde att det ingick magnetbokstäver i paketet så jag hade inte köpt några extra. När vi packade upp den till Elliott så var där inga bokstäver och han förstod inte alls vad som skulle vara roligt med grejen, hehe. Men när han sov så gick jag iväg och köpte bokstäverna så när han vaknade hade jag satt upp dem på tavlan. Oj vad kul han tyckte det var då! Han höll på och höll på och satte upp bokstäver, tog ner dem och la på puffen vid soffan, flyttade om dem och ordnade och hade sig. Han ville inte åka hemifrån när det var dags att åka :-D
Elliott med julklappen

I förrgår var Helene här och hälsade på oss. Hon hade med en julklapp till Elliott, en jättefin munkjacka från henne och Torkild. Vi fikade och hon busade med Elliott. Det är alltid kul att träffa Helene!

I söndags var Elliott och jag hemma hos Camilla. Där tyckte han det var jätteroligt! Han skrattade mycket åt deras katt och så busade han en hel del med Jörgen. Vi fick middag och sen varm choklad med vispgrädde. Även Elliott fick varm choklad men han ville inte ens smaka...
Efter att vi varit där så var jag på meditation. Bra som alltid och vi bjöds på hembakade mandelmusslor med sylt och grädde, sockerkaka med äpple och gaffelkakor.

Det är inte konstigt att jag har sådär 10 kg mer på kroppen än jag borde ha... väger snart lika mycket som när jag skulle föda Elliott... hehe. Det är alla dessa fikor! Men nästa år ska jag röra på mig mer, gå och träna och så. Det har jag bestämt mig för. Fikorna vill jag ju inte vara utan :-D

Förresten gjorde Elliott och jag lite julgodis häromdagen. Han ÄLSKADE nougaten... jag gav honom bara lite, han ville ha mer och mer och mer...
Julgodisbak med nougat-tokig son

5 kommentarer:

Martina Krebs sa...

åh,vilken underbar jul ni verkar haft! Kul med julklappsspelet! :) Hälsa så gott och fortsätt ha det mysigt! /Martina och Liam

Kattalena sa...

Ja, det har varit supermysigt! Hoppas ni också haft det jättebra i jul! Stora julkramar till er båda!

crrly sa...

Mysigt! Vad söt han är med bokstäverna!

mossfolk sa...

Så mycket härliga bilder! Och vilken superbra julklapp Elliott fick... även ur ett pedagogiskt perspektiv :)

Kattalena sa...

Crrly: Ja, han gillar verkligen bokstäverna! :-D

Mossfolk: Tack!!! Ja, tror faktiskt att nästan alla hans julklappar var pedagogiska. Utom gosedjuren då men de fyller ju ett helt annat syfte :-)